Стежками казкових героїв
Програмовий зміст: закріпити вміння добирати іменники до дієслів, та будувати речення з сполучником тому. Вправляти в утворенні дієслів із звуконаслідувальних слів (няв – нявкати, рик – ричати…). закріпити вживання дієслів у різних особових формах зі зміною звуків (ловити – ловлю, бігти – бігаю, стрибати - стрибаю). Удосконалювати вміння утворювати форми іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Вправляти в утворенні кличної форми іменників назв тварин. Розвивати мовлення, зорову і слухову пам’ять, креативне мислення. Виховувати витримку, вміння вислухати товариша.
Хід заняття
- Комунікативна діяльність.
Бесіда.
- Що таке театр?
- Хто працює в театрі?
- Хто такий актор?
- Кого зображують актори?
- Що повинен вміти актор?
Мотивація.
- Чи хочете ви спробувати стати акторами? Отже сьогодні ми спробуємо перевтілитись у акторів і побачимо чи складна ця професія чи ні.
- Пізнавальна діяльність
- Дидактична вправа «Подивись і запам’ятай» - розвиток зорової пам’яті.
Казкові герої яких сьогодні будемо зображувати покажуться вам і заховаються ви повинні їх запам’ятати і назвати (Презентація слайд №2).
-
- Дидактична вправ «Поклич героя казки» - утворення кличної форми іменників (Презентація. Слайд №№ 3 - 9).
- Собачко, вийди до нас.
- Кішко, вийди до нас.
- Мишко, вийди до нас.
- Зайчику, вийди до нас.
- Ведмедику, вийди до нас.
- Вовчику, вийди до нас.
- Лисичко, вийди до нас.
- З яких казок прийшли? (Презентація. Слайд №10)
- Як одним словом назвати?
2.3. Дидактична вправа «Добери пару» - утворення дієслова із звуконаслідувальних слів (няв – нявкати, рик – ричати…).
Рик – ричати, няв – нявкати, гав – гавкати, мур – мурчати, писк – пищати, фир – фиркати, виття – вити, квок – квоктати, стук – стукати, біг – бігати.
-
- Мікрофон «Я актор і вмію» - закріпити вживання дієслів у різних особових формах зі зміною звуків.
Тварини вміють бігати – я біжу, як …;
Тварини вміють ловити рибу – я ловлю рибу, як… ;
Тварини вміють тихо ходити – я тихо ходжу, як…;
Тварини вміють сидіти – я сиджу, як…;
Тварини вміють стрибати – я стрибаю, як …;
Тварини вміють літати – я лечу, як….
-
- Дидактична вправа «Хованки» - розвиток зорової пам’яті. Вчити утворювати форми іменників чоловічого роду в родовому відмінку (Презентація. Слайд №№ 12-20).
Фізкультхвилинка
Дидактична вправа «Покажи» Мета: розширити уявлення дітей про значення міміки і жестів для акторської діяльності.
- Як з’їли кислий лимон;
- Як їсте морозиво;
- Побачили великого слона;
- Зобразіть ведмедика, зайчика.
- Перетворювальна діяльність
3.1. Коректурні таблиці «Відгадай хто я» - розвивати вміння добирати дієслова до іменників, будувати речення з сполучником тому.
- Я сиджу.
- Я біжу.
- Я повзу.
- Я ловлю.
- Я царапаюсь.
- Я кусаю.
3.2. ТРВЗ Гра «Що за звір?»
Дітям пропонують взяти по одній картинці з силуетним зображенням звірів, які складені з двох частин різних тварин, роздивитися, придумати ім’я тварині, і презентувати її (що вміє робити).
Наприклад: Я кішко жаба. Я муркочу, як кішка, квакаю, як жабка. Я стрибаю, ловлю комарів і мишей.
- Оцінно-контрольна діяльність.
- Чи легко бути актором?
- Що найважче вам вдалося?
- Хто з акторів сподобався найбільше і чому?