«В гостях у казки»
- Організаційний момент.
Вихователь. Добрий ранок, добрий час
Всім, хто завітав до нас!
Рада і вас, я, малята, вітати
З вами разом дружно пограти
- Сюрпризний момент. Мотивація діяльності дітей.
Вихователь. Діти, сьогодні я йшла до дитячого садка і знайшла ось що...(показую колосок). Що це? З якої він казки? (Відповіді дітей).
З'являється круть -Як ти тут опинився? Круть(нахиливши голову): Я образився на Півника Вихователь: Цікаво, чому ж ти образився на Півника? Діти, допоможіть мені, будь-ласка, скажіть, чим закінчилася казка про Півника і двоє мишенят? Діти: Півник сказав, що таких ледарів немає чого пирогами пригощати.
Вихователь. Круть, а що сталося далі? Чому ти до нас прийшов один? Круть: Бо я з Вертем посварився, сказав, що через нього нам Півник пиріжків не дав. Він на мене образився. І ось я один і мені сумно. Діти, допоможіть мені, будь ласка, повернути моїх друзів - Півника і Вертя. Вихователь. Допоможемо? (Відповіді дітей). Вихователь. Але для цього нам потрібно виконати цілий ряд завдань від Півника, а щоб їх виконати треба потрапити до казки. Як можна потрапити до казки?( відповіді дітей). – Спробуймо почаклувати: За казкою ми пішли, Всі по колу ми пішли Не одразу її знайшли Нашу казочку знайшли Ніжками ми тупали, Кулачками стукали Вихователь: Ось ми і потрапили до казки. І ось завдання від Півника (дістає конверт із завданням)
Завдання №1 Мовленнєва вправа «Але…» Вихователь. Розкажіть чому вам подобається півник або мишената, використовуючи слова «тому», «шо» і «але». Варіанти відповіді дітей:
Мені подобається Півник тому, що він працьовитий, але мені його шкода
Вихователь. Чому?
Діти: Тому що він все робить сам.
Діти. А мені подобаються мишенята, тому що вони грайливі, веселі, дружні, але вони ледарі.
Вихователь, Чому?
Діти: Тому, що вони не допомагали Півнику
(Обігравання емоцій на висновки дітей з боку Крутя)
Вихователь. Молодці, виконали завдання
Завдання №2 Вправа «Ім'я говорить за себе»
Вихователь. Поясніть, будь ласка, чому мишенят звали Круть і Верть?
Діти: Тому, що вони непосидючі, грайливі, вертляві, беззупинні)
Вихователь, звертаючись до Крутя: - Діти, праві? (Круть киває головою)
Вихователь. Діти, а пам'ятаєте, в яку гру грали мишенята в казці? (Довга лоза)
Вихователь. Ще що робили мишенята?
Діти: Пісні співали, танцювали
Завдання №3 «Мнемотехніка «Працьовитий півник»
Вихователь. Що в цей час робив Півник, ти знаєш, Круть? Розкажіть, будь ласка, діти, що робив Півник з колоском? Допоможе вам в цьому ця таблиця
Орієнтовні відповіді дітей:
1.Півник знайшов колосок.
2. Він обмолотив його
3. Відніс на млин і намолов борошна.
4. Замісив він тісто.
5. Напік рум'яних, духмяних пиріжків.
Завдання №4
Вихователь: Покажіть як це все робив Півник
Фізхвилинка «Півник»
Рано Півник уставав (руки вгору)
Голосок свій подавав:
«Ку-ку-рі-ку!» (потягнуться на носочках, співають)
Раз знайшов він колосок (нахил вперед)
І поклав його в мішок (імітація дії)
До млина із ним пішов(крокують на місці)
І на борошно змолов (колові рухи правою рукою)
І щоранку залюбки, випікав він пиріжки(Імітація ліплення пиріжків)
І рум'яні,й запашні (вдихають аромат пиріжків)
ІВив
Вих Вихователь:Молодці!
Завдання №5 Д/вправа: «Математичний диктант»
Вихователь: Півник просить вас побудувати новий будинок для себе і мишенят, в якому вони будуть жити дружно і щаслива. Побудуємо Вихователь: Основа будинка - це квадрат, дах - чотирикутник. Вікно посередині — круг, вікно зліва – квадрат, вікно зправа – трикутник.
- Як називаються частини, з яких складається будинок?
- Перевірте, будь ласка, наявність всіх частин і покажіть цифру, яка позначає їx кількість.
- Скільки квадратів?
- Скільки чотирикутників?
- Скільки кругів?
- Скільки трикутників?
- Скільки всього геометричних фігур використано?
Вихователь: Молодці! Який у вас вийшов будинок? Відповіді дітей
Завдання №6 Мнемотехніка «Складання казки на новий лад»
Вихователь: Діти, мишенята виправилися і разом вирішили допомагати Півнику. Давайте складемо нашу казочку по - новому. Дивлячись на таблицю піктограм прийомом «Мнемотехніка» діти складають казку.
- Півник і мишенята знайшли колосок.
- Вони разом обмолотили його.
- Віднесли до млина та намололи борошна.
- Тісто разом замісили.
- Пиріжків рум'яних напекли.
Вихователь: І нас з вами пригостили.
Завдання №7 Д/вправа: «Які пиріжки?»
Вихователь: Щоб у наших друзів на столі завжди були духмяні пиріжки — подаруємо їм багато колосків. Згодні?
Малювання колоска фарбованою манною крупою.
Виховател: Малювати будемо не звичайними фарбами, а манкою. У вас вже є намальовані колоски. Пензликом для клею мазками наносим клей на зображення, а потім присипаємо кольоровою манкою і струшуємо зайву манку на тацю (Показ вихователя). Але спочатку зробимо пальчикову гімнастикую
Пальчикова гімнастика.
Швидко тісто замісили, (Імітація дії)
На шматочки розділили (імітація рухів відриву шматків тіста)
Роскачали всі шматочки(розкочуємо)
І зліпили пиріжечки (імітація дії)
Їх у піч скоріш саджайте (випрямити пальчики)
А підрум'яняться - виймайте (зжати пальчики в кулачок)
Закріплення з дітьми з етапів роботи. - Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога вихователя дітям
Вихователь: Молоці, гарні вийшли колоски, подаруймо іх Крутю.
Дидактична вправа «Були – стали»
Вихователь: Молодці! Допомогли мишенятам зрозуміти помилку і виправитися та помиритися з Півником. Давайте скажемо компліменти нашим мишенятам, використовуючи слова «були», «стали»
Варіанти відповідей дітей:
1. Були ліниві, а стали працьовиті.
2. Були бешкетними, а стали слухняні.
3. Були не виховані, а стали чемні
Вихователь: Молодці! Ми допомогли казковим героям, анам вже час повертатися з гостинцями в садочок.
Повертаємось ми нині
Із казкової країни.
У казках героі чемні,
добрі, працьовиті.
Ви такими будете
Казки не забудете?
Ось і вдома ми.
Підсумок заняття. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
Вихователь: В якій казці ми побували? Чого навчилися?Що цікаве взяли для себе?