A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Байрацький ліцей Липоводолинської селищної ради Сумської області

Такі різні, але однакові.

Дата: 18.01.2023 19:21
Кількість переглядів: 32

Мета: познайомити дітей з словами які мають близьке значення, але звучать по різному – синонімами. Розвивати вміння передавати словами враження пов’язані з предметним світом (спорудами). Спонукати вживати слова назви житла (хата, будинок, дім, світлиця, домівка, квартира) та їх складових (ворота-хвіртка-брама, тин-перелаз-паркан). Продовжувати вчити розрізняти слова назви (різноманітність будівель) дії (клопотатися, піклуватися будувати, конструювати, турбуватися) та слова ознаки. Розвивати стилістичне відчуття рідної мови, вміння читати двоскладові слова. Виховувати вміння виробляти елементарні судження про свої досягнення, радіти від своєї кмітливості.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організація дітей, ігровий прийом, проблемна ситуація.

Жив-був зайчик, і одного разу сталося так, що у нього не стало свого будиночка, йому стало дуже сумно і самотньо, тому що коли лив дощ або йшов сніг йому ніде було сховатися. Уявляєте ? Давайте побудуємо зайчикові новий будинок, щоб взимку йому там було тепло і затишно. За вікном йшов сніг, міцнішав мороз, а зайчик сидів у своєму домі та пив чай з смачним вишневим та полуничним варенням. Також щоб він у свій будинок міг запрошувати гостей з своїх улюблених друзів.

 

2.Етап пізнавальної діяльності. Надбання необхідної інформації

- З чого можна побудувати будинок?

- Що є в кожному будинку? (фундамент, стіна, двері, ікно, балкон, східці, димар)

- Яке призначення  фундамент,стіна,двері,вікно,балкон,східці,димар?

- Міг би бути будинок без вікон? Чому?

- Навіщо людям потрібні  будинки?

- Як по інш можна назвати будинок в якому живуть люди?( хата, будинок, дім, світлиця, домівка, квартира) 

- Чи є будинки в яких ніхто не живе?Що це за будинки?Як можна по іншому назвати такі будинки?(Споруда)Вправляння.

- Що люди роблять в таких будинках?Для чого вони потрібні?(Працюють)

Чи можем ми обійтись без якогось із них?чому?

 

Фізкультхвилинка.(Відео)

3. Перетворювальна діяльність

Гра « Знайди слово» (Знайти картинку,накрити фішкою)

Споруда для продажу різних товарів;

- для проведення навчальних занять зі шклоярами;

- в якій на верхні поверхи піднімаються ліфтом;

- для лікування паціентів;

- в яку вдень приводять дітей;

- людина, яка процює на будівництві;

Навколо будинка міцний… (тин-перелаз-паркан)

Гра «Продовж речення» (З м’ячем на килимку)

У квартирі килим лежить на….

Картина висить на….

Дощ будинку не страшний,якщо міцний….

І господарям,і гостям відкривають…

Навколо дитячого садочка….

Люстра висить на білій….

Коли дзвонять треба відчинити…

Димар стоїть на ….

Гра «Хто що робить»

-  На допомогу зайчику покличемо будівельника. Що він буде робити?(будувати)

- На допомогу зайчику покличемо архітектора. Він придумає яким буде будиночок. Сконструює його. Що він буде робити?(конструювати)

- Як буде зайчик дивитись за будинком? (турбуватися,піклуватись, , клопотатися)Вправляння.

 

4. Підсумок заняття:

- Скажіть діти, вам сподобалося наше заняття? Чим воно вам сподобалося? Які ігри та вправи для будівництва будинку вам запам'яталися?


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора