У кого буває сім'я?
Програмовий зміст:
ГРАМАТИКА. Вправляти дітей в утворенні слів на позначення назв малят тварин та утворення назв тварин жіночого роду від іменників чоловічого роду. Удосконалювати навички вживати прийменники з іменниками. Вправляти у правильному вживанні іменників у знахідному відмінку множини.
Розвивати мовлення, мислення, пам’ять, увагу.
Виховувати цікавість до тваринного світу.
Формувати уявлення дітей про різноманітність тваринного світ, залежність малюків від батьків
Обладнання і матеріали: презентація, малюнки з зображенням тварин та їх дитинчат, таблички з написами: він, вона, вони; коректурні таблиці, фішки, м’яч, мікрофон.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
1. Комунікативна діяльність. Мотивація заняття.
Пальчикова гра «Сім’я»
Оцей пальчик мій дідусь,
А ось цей бабуся,
Оцей пальчик мій татусь,
А ось цей мамуся,
А ось цей маленький я –
Це все дружня наша сім’я.
- Про що ця гра?
- Що таке на вашу думку сім’я?
- У кого вона може бути?
- А хочете дізнатися в кого крім людей буває сім’я?
Дидактична вправа «Назви одним словом»
- Якщо дасте правильно відповідь на запитання дізнаєтесь у кого є сім’я крім людей.
- Кішка, корова, собака, кінь – це….
- Вовк, ведмідь, лисиця, заєць – це…
- Курка, гуска, качка – це …
- Отже ми поговоримо сьогодні про сім’ї тварин.
2. Пізнавальна діяльність.
2. 1. Дидактична гра «Назви членів сім’ї» Презентація слайди №
Вовк - вовчиця, вовченя.
Лис – лисиця, лисеня.
Заєць – зайчиха, зайченя.
Кіт – кішка, кошеня.
Ведмідь – ведмедиця, ведмежа.
Гусак – гуска, гусеня.
Качур – качка, каченя.
- Для чого діткам мама?
- Що робить папа?
- Що роблять дітки?
Як по іншому можна сказати на маму, папу, діток? (вона, він, вони)
2.2. Дидактична вправа «Він, вона, воно, вони.»
На столі розкладені картинки. Дитина бере картинку і співвідносить її з займенником, він, вона, воно.
Він – півень, бик, кіт, вовк, ведмідь.
Вона – кішка, корова, курка, гуска.
Воно – кошеня, цуценя, порося.
Вони – цуценяти, кошенята, поросята, телята.
2.3. Фізкультхвилинка з м’ячем «Кого ми бачили»
Ми були у лісі і там бачили багато …. (вовків, ведмедів, лисиць, білок)
Ми були у зоопарку і бачили багато … (жирафів, левів, моржів…)
Ми були в бабусі в селі і бачили багато … (корів, курей, свиней…)
Ми були на річці і бачили багато
3. Оцінно-контрольна діяльність.
- Кожна сім’я має свій будинок. І тварини також будують собі будинки. Підкажіть мені хто де живе давши відповідь на запитання.
3.4. Робота з коректурними таблицями.
- Хто будує свої будинки на дереві? (пташка, білка)
- Хто полюбляє плавати на воді? (качка, гуска, лебідь)
- Хто полюбляє жити під землею? (миша, хом’як, кріт, черв’як)
- Хто живе у воді? (крокодил, риби, рак)
- Хто живе в клітці? (кролики, папуга)
- Хто живе в курнику? (курка, гуска, качка)
Пригадайте де в казках жили тварини?
3.5. Дидактична вправа «Хто і де заховався в теремку»
Дітям показується зображення теремка. Вони дивляться 1хв. Потім дають відповідь на запитання.
- Хто був позаду теремка?
- Хто був попереду?
- Біля теремка?
- В теремку.
4. Підсумок
Гра «Так – ні»
- Всі тваринки мають сім’ю.
- Папи та мами не захищають своїх діток від ворогів?
- Свійські тварини самі будують собі будинки.
- Люди годують диких тварин.