A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Байрацький ліцей Липоводолинської селищної ради Сумської області

«Сенсорний розвиток дітей 2-3 років..»

Дата: 03.03.2023 08:40
Кількість переглядів: 20

Сенсорний розвиток дитини – це розвиток його сприйняття і формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх формі, кольорі, величині, становище у просторі, а також запаху, смаку і т.п. Значення сенсорного розвитку в ранньому віці дуже велика. Воно є основою для інтелектуального розвитку дитини, розвиває увагу, уяву, пам’ять, спостережливість, впливає на розширення словникового запасу дитини.

З сприйняття предметів і явищ навколишнього світу починається пізнання.

Сенсорний розвиток відбувається в різних видах дитячої діяльності. Особливе місце відводиться іграм, завдяки яким відбувається накопичення уявлень про навколишній світ. Світ входить в життя дитини постійно. Спочатку дитина осягає те, що його оточує удома, в дитячому саду.

З часом збагачується його життєвий досвід. Дитина прагне до активної взаємодії з навколишнім середовищем. Світ пробуджує допитливість у маленького чоловічка, бажання дізнатися як можна більше. У цьому йому може допомогти дорослий. Ви стикаєтеся з сенсорними еталонами скрізь і можете знайомити з ними дітей без спеціально підготовленої середовища, граючи з дитиною. В іграх з предметами можна використовувати різні іграшки і реальні предмети. Діти вчаться порівнювати, встановлювати подібність і відмінність; знайомляться з властивостями предметів та їх ознаками: кольором, величиною, формою, якістю. Граючи, дитина набуває вміння складати ціле з частин, нанизувати предмети (кульки, намисто, викладати узори з різноманітних форм.

В іграх з ляльками у маленьких дітей формуються культурно-гігієнічні навички та моральні якості – дбайливе ставлення до партнера по грі – ляльці, яке потім переноситься на однолітків.

В іграх з ляльками у маленьких дітей формуються культурно-гігієнічні навички та моральні якості – дбайливе ставлення до партнера по грі – ляльці, яке потім переноситься на однолітків.

Настільно-друковані ігри – цікаве заняття для хлопців. Це і підбір картинок по парах, і підбір за спільною ознакою (класифікація, та запам’ятовування складу, кількості та розташування картинок, і складові розрізних картинок і кубиків, і опис по картинці.

Так само можна використовувати і словесні ігри, вірші, пальчикові ігри, загадки. В молодшому віці вони спрямовані на розвиток мовлення, виховання правильної звуковимови, уточнення, закріплення та активізація словника.

Ось деякі приклади занять з дітьми.

«Що котиться? »

Ця гра познайомить дитину з формами предметів. Організуйте веселу гру-змагання – хто швидше докатит свою фігурку до іграшкових воріт, побудованих на столі або на підлозі, а фігурки, які потрібно котити, нехай будуть кульку і кубик. Спочатку дитині все одно, яку фігурку вибрати, але після деяких спроб він зрозуміє, що виграє той, хто вибрав кульку. Запитайте дитину, чому він обирає кульку, і зробіть висновок, що кулька котиться тому, що він круглий.

«Читання потішок>>.

Дорослий багаторазово повторює простенький віршик чи казку. Коли текст уже знайомий дитині, зробіть так, щоб він договорював незакінчені фрази і, якщо у нього це погано виходить, поміняйтеся ролями. Таким чином, виходить своєрідний діалог, здатний захопити дитину. Подібні заняття розвинуть мова і пам’ять малюка, що неодмінно позначиться на його інтелект.

«Порівняй предмети».

Перед дитиною ставиться дві іграшки. Попросіть малюка розповісти, чим схожі між собою предмети, а чим розрізняються. Наприклад, зайчик і ведмедик схожі один на одного тим, що вони пухнасті, у них є очі, лапки, вушка. Відрізняються тим, що мишко – білий, а зайчик – сірий; мишка – велике, а зайчик – маленький. Згодом завдання можна ускладнити – поставити дві машинки або два м’ячі. Мета таких вправ – розвиток уваги у дітей.

«Одягнемо ляльок».

Маленька дитина успішно знайомитися з величиною предметів, порівнюючи між собою однотипні предмети різного розміру. Дайте йому двох ляльок – велику і маленьку – і два комплекти одягу. Малюк не повинен знати, який саме. Поясніть, що лялькам холодно, і вони хочуть одягтися, вони переплутали свій одяг, попросіть дитину допомогти лялькам. Якщо спочатку дитина розподілить неправильно, не варто кидатися переробляти його роботу, постарайтеся роз’яснити йому, що цей одяг дуже маленька для цієї ляльки, а ця дуже велика. Подібне заняття здатне в значній мірі розвивати сприйняття дитини. ляльці належить який комплект одягу. Нехай він вирішить цю задачу самостійно.

«Запам’ятай картинку».

Для цієї гри необхідно заздалегідь приготувати 4-6 картинок, на кожній картинці повинен бути зображений якийсь предмет. Гру можна провести як змагання між декількома дітьми або самим позмагатися з дитиною в тому, хто більше запам’ятає картинок. Гравці розглядають картинки кілька хвилин, потім їх прибирають, а учасники по черзі називають картинки, які запам’ятали. Виграє той, хто останнім назвав картинку, про яку ще не згадували. Ця гра сприяє розвитку пам’яті дитини.

«Будь уважний».

Діти крокують по колу під музику. На слово «зайчик», вимовлене ведучим, вони повинні почати стрибати, як зайчики. На слово «конячка» — зображати, як кінь б’є копитом об підлогу. На слово «рак» — задкувати назад, «птахи» — бігати врозтіч, широко розставивши руки, «лелека» — стояти на одній ніжці. Ця гра стимулює увагу, вчить швидко реагувати на звукові сигнали.

«Загадки».

До початку гри батькам слід підготувати певну кількість загадок. Не варто брати дуже складні, вимагають довгих роздумів, краще вибирати легкі загадки, краще у віршах. Гру подібного роду краще проводити з кількома дітьми, у формі змагання. По черзі загадуйте дітям загадки, залишаючи на роздуми кілька хвилин. Дитина, що не відповів на три загадки, вибуває з гри. Виграє той, хто відповів останнім. Ігри подібного роду покликані розвивати у вашого малюка абстрактне мислення та уяву.

Короткий опис статті: сенсорні ігри для дітей 2-3 років Скачати: Консультація для батьків Сенсорний розвиток дітей 2-3 років . Консультація, батьків, Сенсорне, розвиток, дітей.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора