A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Байрацький ліцей Липоводолинської селищної ради Сумської області

«Мова рідна , слово рідне»

Дата: 03.03.2023 13:30
Кількість переглядів: 19

Мета: розширити і поглибити знання дітей про красу і силу рідної мови, про те, що вона пісенна і багата на прислів‘я та приказки, казки, пісні; вправляти в умінні пригадувати українські народні казки; закріплювати вміння правильно вживати слова, змінюючи займенник, стимулюючи правильно вживати закінчення у слові; розвивати мовлення, вміння обґрунтовувати свої думки, доводити твердження, пам’ять, увагу, мислення, творчість,самостійність; виховувати інтерес до вивчення української мови, бажання нею спілкуватися, почуття патріотизму, національної гордості за свій народ та його культурні надбання, любов до Батьківщини. 

Обладнання: ілюстрації казок, клубочок ниток, «скарби» -конверти  для скриньки,  , колиска з немовлям, ляльки-українці, музичний запис колискової пісні Т.Кошицької, пісня «Українська мова»,карта- пазл, відео фізкультхвилинки.

Хід заняття

Діти, доброго дня. Усі ви такі гарні з добрими очима та щасливими усмішками. Посміхнімося, адже усмішка нічого не коштує, але так багато варта.

З давніх давен і понині

Вітаються так в Україні …

(діти всі разом) здоровенькі були!

  • Діти, ви всі знаєте, як називається наша Батьківщина.

Батьківщина в нас єдина –

Її назва – Україна

  • А яка ж вона наша Україна? (велика, багата, красива, дружня, єдина, щедра, рідна, неповторна)

  • Я розповім вам легенду про заснування нашої держави України. (додаток)

Колись дуже давно Бог створив народи і кожному дав землю. А нашим предкам землі не дісталося. Тоді вони прийшли до бога, а він у цей час молився. Люди не насмілилися відвертати його уваги. Почали чекати. Через деякий час Бог обернувся і сказав, що ці люди дуже хороші та чемні. Дізнавшись, чому вони прийшли, запропонував їм землю, що залишив для раю: «Там є степи, ліси, гори, ріки та озера. Але пам’ятайте, якщо будете цю землю берегти, то вона буде вашою, а ні – то дістанеться ворогам». Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А мову? Не будуть козаки щасливі німими.

– Подарую їм свою мову, нехай розмовляють. А я буду завжди літати поруч і щебетати.

Кажуть, саме з того часу українську мову і стали називати солов’їною.

А країну назвали Україна. І ми діти, живемо на цій чудовій землі, отже, ми – українці.

На планеті існує близкь 6000 мов, із них державні – 95.Майже половині мов світу загрожує зникнення. Щоб підтримати розмаїїття мов вирішили щороку 21 лютого відзначати  МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ рідної мови.

    Давайте пограємо в гру «Відгадай без слів», коли одна дитина показує слово чи фразу з допомогою жестів, а решта відгадують , про що йдеться.  (хочу їсти, роблю зарядку, потрібен телефон, я тебе люблю , дай книжку)

Відтак зрозуміло, яке значення має мова в житті людини.

Пограємо в гру «У слова» . Сядемо  та я назву слово, наступний  має дібрати слово, що розпочинається на останню літеру названого попереднього слова.  

  • Діти, а якою мовою ми розмовляємо?

  • Де ви чуєте українську мову?

  • Яка вона наша мова? (милозвучна, солов‘їна, барвінкова, колискова, мелодійна, калинова, співуча, рідна)

  • А ви хотіли б потрапити до країни мови?

  • Шлях нам покаже ось цей клубочок. Ми повинні зібрати скарби для скриньки рідної мови.

Казкова зупинка

.  На картках розміщені ілюстрації з персонажами українських народних казок. Діти називають їх та загальну назву казки.

(кладуть конверт з казковими героями до скриньки)

Виховна зупинка.

Назвіть прислів’я про мову:

  • Слово до слова – зложиться мова.

  • У кого рідна мова – в того душа здорова.

  • Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

  • Будь господарем своєму слову.

  • Птицю пізнають по пір’ю, а людину по мові.

(в подарунок отримують конверт  із дитячими книжками)

Колискова зупинка.

Українська мова приходить у життя кожної людини з її народженням. Ще не розуміє немовля слів, але заслуховується матусиним голосом, піснею колисковою, її милозвучністю та красою. Діти співають колискову пісню «Колискова» Т.Кошицької  (в подарунок отримують конверт з  нотами , піснями)

Фізкультхвилинка.

(ВІДЕО ФІЗХВИЛИНКИ «Україно ,ми твоя надія)

Лялькова зупинка.

  • Діти, хто це нас зустрічає?

  • А чому ви вирішили, що це українці? Опис їхнього вбрання (Вишиванка, спідниця, віночок, чоботи, шаровари, пояс, шапка, намисто )

Словесна гра «Українці»

Ми – українці

Я хлопчик – українець

Я дівчинка – українка

Ви – українці

Ти – українець

Він – українець

Вона – українка

Вони – українці.

(в подарунок отримують  конверт -карту -пазл України)

Діти ви виконали всі завдання і отримали всі скарби.

Ось і лунає чарівна пісня зі скриньки «Українська мова» (запис кліпу на комп’ютері)

Підсумок заняття

  • Якою мовою ми розмовляли на занятті?

  • Ми довели з вами, що наша мова багата, співуча, колискова, барвінкова?

  • Що вам сподобалось на занятті , а що викликало труднощі?

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора