Формування та розвиток професійної компетентності вчителя
29 листопада 2024 року в закладі освіти проведено засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів та вихователів. У ході засідання педагоги обговорили тему «Формування та розвиток професійної компетентності вчителя початкової школи у контексті подолання освітніх втрат здобувачів освіти». Під час зустрічі присутні ділились досвідом щодо розвитку своєї професійної компетентності для ефективного подолання освітніх втрат учнів. Особливу увагу звернули на використання інформаційно-комунікаційних технологій, які вчитель може використовувати для самоосвіти, для створення навчальних матеріалів та організації освітнього процесу. Важливим етапом у подоланні освітніх втрат учнів є робота над помилками, а саме використання творчих, ігрових та мотиваційних методів виправлення помилок. Обговорили пам'ятку «Робота над помилками» для учнів 1-4 класів, яка є не лише засобом закріплення відповідних орфограм, але й служить попередженню помилок. Ще одним важливим питанням, яке заслухали на засіданні, - адаптація першокласників до навчання. Вчитель із перших днів створює сприятливе середовище для адаптації дитини до систематичного навчання, забезпечує її подальший розвиток, атмосферу довіри, сприйняття, взаємозацікавленості, бажання слухати і висловлюватися. На цьому етапі закладаються основи для усної взаємодії вчителя з учнями та учнів між собою. Адаптація в 2024/2025 н.р. проходить в умовах воєнного стану, навчання здійснюється з використанням дистанційних технологій, проте першокласники пристосувалися до нового режиму дня, знайшли своє місце у групі однокласників, встановили взаємовідносини з учителем. Поступово оволодівають навичками навчальної діяльності. Більшість дітей класу дисципліновані, з задоволенням працюють на уроках, добросовісно виконують різні завдання. Загальне ставлення до навчання в цілому позитивне. Процес адаптації першокласників ще триває.
Отже, розвиток професійної компетентності вчителя забезпечує ефективність освітнього процесу, сприяє різнобічному розвитку особистості учнів початкових класів.