"Книга здоров'я"
Мета.Продовжувати знаомити дітей із жанрами усної народної творчості, збагатити уявлення дітей про прислів’я, вчити розуміти їх значення. Активізувати мовлення дітей новими прислів’ями. Продовжувати знайомити вихованців з історією українського народу в контексті формування уявлень про основи здоров’я. Розвивати уяву, пам’ять, комунікативні здібності. Виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організація дітей, ігровий прийом, проблемна ситуація.
- До нас у гості прийшов Томучко і Чомучка і принесли вам книгу.
- Як ви думаєте, що може бути в цій книзі ?
- Як про це можна дізнатись?
Педагог уточнює уявлення дітей про будову книги.
- Але Томучко і Чомучка ще не вміють читати, хто з вас зможе прочитати назву книги?
Діти за бажанням читають назву книги («Книга здоров’я»).
2. Мотивація діяльності дітей на занятті.
- Як ви думаєте, чому ця книга має таку назву?
- Чому нас може навчити ця книга?
- Хочете дізнатись, що ж у ній?
3. Актуалізація опорних знань дітей.
- Що таке здоров’я ?
- Що треба робити, щоб бути здоровим?
3.1. Спільна ігрова діяльність дітей з педагогом (Д/гра «Відгадай твір»):
- Пропоную вам пограти в гру і спробувати відгадати, які ж є твори у цій книзі.
Педагог зачитує уривки з творів різних фольклорних жанрів відповідно до теми заняття, діти називають жанр твору, наприклад:
Вийди, вийди, сонечко (закличка)
Брат з братлм через дорогу живуть,
А один одного не бачуть (загадка)
Хлюп, хлюп, водиченько... (потішка)
Найбільше багатство – здоров’я (прислів’я)
- Скажіть, які уривки творів мають відношення до здоров’я?
- Спробуйте довести свою думку.
4. Пізнавальна діяльність
- А зараз давайте спробуємо визначити, що ж таке прислів’я (ІАМ «Мозкова атака»)
Педагог підводить дітей до висновку:
- Прислів’я – це короткі мудрі висловлювання. Вони вчать, як треба поводитись і чого не варть робити.
- Поясніть значення прислів’я з нащої книги здоров’я (ІАМ «Мікрофон»)
- Які ви ще знаєте прислів’я про здоров’я? Хочете вивчити ще одне?
Педагог пропонує дітям пограти в гру «Карусель» і, використовуючи ІАМ «Карусель», діти вивчають напам’ять наступне прислів’я:
Багато ходити – довго жити.
5. Робота в групах ( завдання - диференційовані за складністю).
Завдання 1: скласти слова у речення, прочитати прислів’я та пояснити його значення:
- Лікар лікує, а природа – зцілює.
- Довга коса – жіноча краса.
- Чистота дорожча за багатство.
Завдання 2: знайти на дошці картинку, яка підходить до змісту прислів’я, пояснити свій вибір.
- Підсумок заняття (ІАМ «Незакінчені речення»)
Щоб буьт здоровим, треба...
Руки потрібно мити з милом, тому, що
Не можна їсти багато цукерок і тістечок тому, що...
Щоб довго жити, потрібно...
- То чому вчать книги про здоров’я? Яка людина зможе прожити довше: та, яка тільки читає книги про здоров’я чи та, яка читає і робить так, як радить книга? Як будете робити ви?